Cursuri și îndrumare în meditație, Qigong și Laya Yoga

Când îți place să practici pentru tine, disciplina apare natural

Cum obții cele mai bune rezultate dacă ești ocupat și n-ai timp

Te-ai întrebat vreodată cum poți face ca, deși nu ai timp să practici și ești mereu pe fugă, să obții totuși ceva rezultate, sau chiar să obții tot ceea ce ți-ai propus? Sau poate ai fost atât de ocupat(ă) încât nici măcar nu ți-ai pus problema că vei reuși să obții o schimbare palpabilă. Poate nici măcar nu ți-au luat câteva minute ca să îți propui ce ai vrea să obții (apropo, după mine, acesta este principalul motiv pentru care nu practici, deci nu obții rezultate). Ai putea să zici de exemplu “aș vrea să mă pot odihni suficient ca să fiu în formă dormind doar 6 ore pe noapte și să am energie până seara la culcare oricâtă treabă am”. Ei bine, fie că te-ai gândit la lucrurile astea sau n-ai avut timp să te gândești, eu o să îți spun aici câteva păreri – pentru că eu mă gândesc în fiecare zi cum se pot obține rezultate mai bune, întrucât asta este meseria mea.

În ultima vreme mi-am concentrat atenția pe practică și am ajuns să practic mult mai mult și cu o atenție mult mai focalizată. Practicând astfel am observat că anumite rezultate se obțin destul de ușor (cum ar fi oprirea dialogului interior). Altele însă, se obțin mai greu, chiar dacă practici foarte corect și focalizat. Dacă mai adăugăm la acest lucru și faptul că un începător nu are cum să practice cu o atenție atât de stabilă în primele luni sau în primii ani de practică, faptul că majoritatea oamenilor nu practică decât câteva minute pe zi, maxim 15, și că majoritatea elevilor nu practică în fiecare zi, se pune problema “Ok, dar cum facem atunci să obținem rezultatele dorite, sau dacă nu, de ce mai venim la cursuri?”

Sunt unii profesori care te impresionează atât de mult la cursuri prin carisma lor debordantă, prin umorul lor și prin energia pe care o mobilizează încărcând spațiul de curs în prealabil astfel încât tu să te simți bine, încât nu îți mai pui problema dacă obții și rezultate. Te simți bine când mergi acolo și ești convins că ești pe drumul cel bun, și că, dacă nu obții rezultate, este din cauză că tu practici prea puțin acasă, și speri că la un moment dat lucrurile se vor schimba miraculos. Totuși, faptul că te simți bine într-un spațiu nu înseamnă neapărat că tehnicile pe care le înveți acolo sunt cele mai eficiente când tu ești singur acasă. Uneori te simți bine și datorită energiei grupului (dacă sunt, să zicem, 200 de oameni în sală). Eu am o altă abordare, încerc să-i ajut pe elevi să se simtă și bine în timpul cursului, dar insist mai ales pe modul în care fiecare poate să obțină rezultate pe cont propriu, practicând din ce în ce mai ușor și mai eficient.

Cum poți să obții rezultate mai bune în perioadele în care practici puțin?

În primul rând, îți recomand să faci două lucruri care nu țin de practică, dar care te vor ajuta enorm, dar ENORM să te simți mai bine și chiar să te vindeci. Aceste lucruri nu îți iau timp aproape deloc.

1. Să bei apă

Ca să fii mai în formă și mai sănătos din toate punctele de vedere, îți recomand în primul rând să te hidratezi corect. Apa te va ajuta atât să îți cureți sângele și limfa, cât și să gândești mai clar, să ai articulațiile mai sănătoase și să asimilezi mai mulți nutrienți din tot ceea ce consumi (inclusiv din suplimentele pe care le iei). Apa te va ajuta și să aduni mai multă energie mai repede, și să poți să păstrezi în corpul tău energia pe care ai acumulat-o la fiecare sesiune de practică. Osteopatul pentru care am lucrat le recomandă foarte multor pacienți, înainte să plece, să înceapă să bea apă dimineața și ușor, ușor, să ajungă până la cantitatea de 700 de mililitri de apă. Eu nu zic chiar 700, dar jumătate de litru ar fi minunat.

Vrei să transformi acest lucru și într-un exercițiu energetic? Atunci poți să binecuvântezi, sau să rogi Divinitatea să binecuvânteze acea apă și eventual să o încarce cu cea mai benefică energie pentru vindecarea ta, sau pentru vindecarea unui anumit organ, de exemplu.

2. Să dormi cu capul spre o direcție favorabilă conform Feng Shui. Direcțiile favorabile sunt ușor de calculat și o poți face singur(ă). Dormind cu capul spre o direcție favorabilă îți poți amplifica sănătatea mult mai mult decât practicând Qigong 4 minute pe zi. O tehnică de Qigong (de acumulare a energiei sau de meditație) se recomandă să fie făcută minimum 20 de minute ca să obții niște rezultate palpabile. Schimbarea direcției patului, în schimb, se face o singură dată, și apoi în fiecare noapte te vei odihni mai bine. Acum, dacă deja dormi spre o direcție favorabilă, ai noroc, dar dacă totuși nu te simți bine, atunci înseamnă că mai trebuie să faci și altceva în plus – ai putea să… bei apă!

3. Să practici tehnicile cele mai eficiente

Nu toate tehnicile sunt egale între ele. De exemplu, sunt multe moduri în care poți curăța și energiza centrii energetici principali, numiți chakre. Dar cea mai eficientă metodă pe care o cunosc este folosirea sunetelor sacre ale chakrelor, numite Bija Mantras. Acestea sunt mantre dintr-o singură silabă care curăță, energizează și echilibrează fiecare centru energetic. Ele sunt similare cu o cheie care deschide o încuietoare. Dacă am folosi această metaforă cu ușa, pentru fiecare ușă, o anumită cheie este cea mai potrivită. Sigur că poți să încerci să deschizi ușa cu o agrafă, ca un hoț, poți să dărâmi ușa, sau poți să te concentrezi și să încerci să deschizi încuietoarea cu puterea minții. Dar sunt toate aceste metode egale ca și avantaje și ușurință?

În plus, aceste sunete pot fi făcute și în gând, așa că poți să le practici și pe drum, în autobuz sau metrou, sau chiar dacă ești în mașină, când stai la semafor. Poți să le practici la serviciu, când stai la telefon și aștepți să răspundă un client, sau când ești în lift. Să nu crezi că este o glumă – toți maeștrii pe care i-am admirat recomandau elevilor să practice în diferite astfel de situații, astfel încât să folosească acel timp mai eficient.

4. Învață să amplifici efectul practicii prim metode care se pot aplica în același timp

Știi probabil că în Yoga există poziții statice care se numesc asane. Dar nu în toate articolele și filmele despre Yoga se pune că asanele au mai multe beneficii, nu doar îmbunătățesc flexibilitatea corpului fizic. De fapt, asanele fac ca energia să circule prin corp pe anumite trasee și unele deschid meridianele și canalele subtile dintre chakre. Unele asane deschid chiar toate meridianele și te ajută să te vindeci prin simplul fapt că stai în acea poziție. Dacă mai combini acest lucru și cu ceea ce am spus la punctul 3, cu sunetele chakrelor, deja faci două dintre cele mai puternice practici care există în întreaga lume, în același timp. Deci poți să stai într-o asană, și în același timp să mai repeți și un anumit sunet în gând, concentrându-te pe un anumit centru energetic, sau pe toate cele 7 chakre principale, pe rând.

Dar ce ar fi dacă ai combina acest lucru și cu respirația? Știai că există anumite moduri de a respira care echilibrează mintea și corpul și care au de asemenea efecte vindecătoare? Unul din ele se numește respirația pătrată. Ai putea învăța să îți coordonezi respirația cu repetarea sunetelor chakrelor și să stai în același timp și într-o asană.

5. Să nu te bazezi doar pe puterea ta mentală

Toți maeștrii care m-au inspirat practicau în același timp și anumite tehncii energetice, și anumite tehnici de natură spirituală, sau cultivau o relație cu Divinul în modul lor, în funcție de felul în care vedeau Divinitatea și modul de a comunica cu aceasta. Nu uita că Divinitatea este și în exterior și în interior! De aceea am menționat să nu te bazezi doar pe puterea ta mentală, ci pe puterea Divinității, care este de fapt și puterea ta, doar că încă nu ai cultivat-o suficient (altfel, nu ai fi stat să citești tot articolul acesta, căci ai fi știut deja cum să faci să fii mereu în formă și plin(ă) de energie). Nu îmi propun să predau acest lucru printr-un articol. Ce vreau să transmit este că, dacă mergi la anumite cursuri unde se predau tehnici energetice și profesorul încearcă să mai strecoare și câte o învățătură legată de rugăciune sau mantre, de conectarea cu Divinitatea, îți recomand să fii măcar curios, pentru că nu cred că vei reuși să obții toate rezultatele dorite dacă te bazezi doar pe exerciții energetice și practici doar 5 minute pe zi.

Energia pe care o acumulezi în 5 minute de practică se poate pierde până seara. Ba chiar, acea energie te poate face să fii și mai agitat, dacă nu știi cum să o stabilizezi. Pe când practicile spirituale duc la rezultate cumulative chiar dacă practici mai puțin și ai senzația că nu obții nimic în momentul în care practici. După un timp, e posibil să faci un salt, dar ceea ce obții chiar și pe termen scurt poate fi faptul că previi anumite probleme sau afecțiuni astfel încât să nu mai apară, te odihnești mai bine noaptea sau îți vin idei bune despre cum să îți îmbunătățești sănătatea și alte aspecte ale vieții, idei care altfel nu ți-ar fi venit.

6. Nu neglija exercițiile de la încăzire

Depinde și ce exerciții faci, dar să știi cu anumite exerciții de încălzire sunt atât de importante, încât tot ceea ce faci după aceea este mult mai eficient, cum ar fi exercițiile care se fac la încălzire în Yoga. Mulți le consideră prea simple, ca o gimnastică de clasa a 2-a, dar de fapt maeștrii știu că sunt foarte importante.

7. Și nu în ultimul rând, ca să practici chiar și 10 minute pe zi, trebuie mai întâi să poți să te mobilizezi să practici. Iar aici, cel mai important principiu este să îți propui. Mai precis, să îți propui să începi în fiecare zi cu același lucru, care vrei tu. Alege o tehnică și încearcă să o faci în fiecare zi timp de atâtea minute câte ți-ai propus. Iar dacă nu reușești, observă și notează-ți de ce nu ai reușit sau de ce nu ai făcut. Sau de ce te-ai oprit. Merită!

Cu un SHARE mă ajuți să ofer inspirație mai multor oameni

Articol publicat în categoria: Acţiune şi strategii

Află noutățile

Poți primi articolele noi prin e-mail - afli lucruri utile pentru tine și cei dragi și mă susții, ajutându-mă să-i ajut pe alții.

Subiecte

Recomandări:

Primește noutățile prin e-mail