Cursuri și îndrumare în meditație, Qigong și Laya Yoga

Când îți place să practici pentru tine, disciplina apare natural

Cum să ai disciplină în sensul de a practica ușor, cu plăcere

Disciplina e poate cel mai delicat subiect când vine vorba de practică. Pe de o parte, poate să pară imposibil să o ai, pe de altă parte, când reușești, este extrem de ușor.

Iar diferența dintre a-ți fi greu și a-ți fi super-ușor este întotdeauna EXTREM DE SUBTILĂ!

Tocmai de aceea mulți oameni nu reușesc să o cultive, pentru că nu vor să vorbească despre lucruri subtile, nu au răbdare, nu-i interesează, li se pare că au înțeles deja.

Impresia mea este că majoritatea elevilor majorității profesorilor nu practică aproape nimic acasă. Și asta e valabil și la elevii care studiază cu un maestru.

În mod normal un maestru are energie cât 50 de oameni la un loc, care poate să te impresioneze prin energia pe care o emană și prin starea în care te aduce ar trebui să te inspire să practici. Dar de fapt nu se întâmplă așa. Și știu asta pentru că am participat la multe cursuri în care maestrul le vorbea foarte mult elevilor despre faptul că nu practică și încerca să le arate de ce nu le vine să practice și cum să reușească să se țină de treabă. La unul din maeștrii mei, când întreba cine a practicat tehnica predată la seminarul anterior, din 70 de oameni ridicau mâna cam 4-6 oameni. Și asta nu înseamnă că acei oameni urma să practice în fiecare zi. Ei practicaseră o dată sau de 2 ori. Cine știe dacă măcar unul singur a continuat să practice zilnic vreuna din tehnicile învățate.

De aceea, simt că eu sunt unul din profesorii care îi pot ajuta cel mai mult pe elevi să cultive disciplina din mai multe motive:

Dacă nu ai citit ce am scris pe prima pagină a site-ului neiqigong.ro, chiar te invit să citești – dă click aici, pentru că am explicat pe larg de ce abordarea mea te ajută să dobândești ușor disciplina.

În acest e-mail îți voi spune în plus 5 lucruri ca să reușești să ai disciplină (în sensul de a practica ușor, cu plăcere, nu a te chinui):

  1. Principalul lucru care mi se pare o CONDIȚIE ca să reușești
  2. Unul din principalele trucuri pe care le poți folosi în practică
  3. Cum poți să rezolvi singur problema fără ajutorul altcuiva (dar nu neapărat la fel de repede)
  4. O mare capcană la care te invit să ai grijă
  5. O serie de idei super-interesante aplicabile în practică pe care ar fi extrem de dificil să le constați prin experiență (o să vezi de ce)

Principalul lucru care mi se pare o CONDIȚIE ca să reușești

Să îți propui ce anume vrei să practici zilnic (inclusiv cât timp ai dori să practici ca să fie OK după părerea ta, nu a altcuiva). Așa cum ți-am spus asta și în primul e-mail. De exemplu:
– să stau în poziția pentru creșterea energiei 3 serii a câte 9 respirații fiecare
– să fac sunetele chakrelor (acestea durând doar 1-2 minute pe ceas)

Să îți propui este esențial din mai multe motive:

Unul truc care te poate ajuta să răbdare și să te concentrezi măcar în proporție de 90%

Dacă vrei să practici de exemplu o tehnică de respirație, să zicem că inspiri energia vitală din toate direcțiile și prin toți porii, și pe expirație pur și simplu observi interiorul corpului. Dar nu reușești să te concentrezi și n-ai răbdare. Practici 20 de secunde, după care zici “stai așa, să fac întâi un ceai”. Apoi te gândești – ia să răspund la un e-mail, că pe urmă o să fiu mai liniștit.

Pe mine mă ajută foarte mult să știu că, atunci când mă voi așeza să practic, voi reuși, garantat 100%. Și de aceea mi-am dezvoltat anumite trucuri. Nu știu dacă mai stă vreun profesor să te învețe toate aceste șmecherii 😉

O metodă care la mine merge foarte bine este să îmi imaginez că parcurg un anumit drum care îmi place. Am mai multe – prin Herăsătru, pe la Pădurea Băneasa, prin Floreasca, sau chiar drumul prin parc de la mine de acasă până la tramvai. Tu ai vreun drum preferat, pe care îl ții minte bine? Poate să fie și la munte sau într-un oraș străin – poate la Paris, sau în Grecia, când ai fost la Parga sau în alt orășel și te-ai plimbat pe acolo până te-ai săturat, că locul era mic, dar îți aduci aminte cu plăcere.

Și faci cum vrei tu. Eu îl împart pe bucățele în funcție de reperele pe care mi le aduc aminte. Să zicem că e vorba de un drum prin Grecia. Poți să faci de exemplu 3 respirații în care inspiri energie vitală, după care să mergi până la poarta pensiunii. Apoi faci încă 3 respirații. Apoi îți imaginezi cum cobori dealul până unde era locul ăla unde avea înghețată, dar n-aveau cafea. Apoi mai faci 3 respirații, apoi mai cobori un pic până unde era ancorat vaporașul. Și tot așa.

Atenție! Când faci cele 3 respirații nu îți imaginezi că ești în Grecia!

Ești la tine acasă, ÎN CORPUL TĂU!

Altfel nu merge, sau cel puțin nu la fel de bine.

Dar faptul că faci doar 3 respirații, și apoi iar te gândești la ceva frumos, te ajută să ai răbdare.

Cum poți să rezolvi singur problema fără ajutorul altcuiva (dar nu neapărat la fel de repede)

Aici este foarte, dar extrem de important, să ții un jurnal. Este una din cele mai importante unelte ale uni inițiat. Nu e doar ceva pentru copii. Ideea nu este neapărat să ai un caiet pe care scrie “JURNAL”, și eu personal nici măcare nu scriu de fiecare dată în același caiet. Deseori scriu pe calculator într-un program foarte util numit Action Outline (descarcă-l gratuit aici pentru 30 de zile). Uneori scriu pe post-it-uri. Ideea cea mai importantă nu este să scrii pe același caiet, ci să urmărești același subiect o anumită perioadă de timp. De exemplu, dacă azi urmăresc cum să am răbdare când practic, o țin tot așa măcar o perioadă – sau până rezolv problema. Poți să urmărești și 2-3 chestii diferite, dar dacă una din ele nu o urmărești constant, ci doar din când în când, la acel capitol s-ar putea să nu faci progrese vizibile.

Alege chiar acum un subiect și scrie pe un post-it ceva legat de el. Măcar subiectul. Și ai putea scrie așa: Ce m-ar ajuta:


Ce mă oprește:


Poți să lași gol acolo unde nu ai ceva de spus. Dar scrie ceva. Scrie măcar aspectele pe care vrei să le urmărești legat de problema sau scopul tău.

De fapt, asta e una din primele conștientizări pe care ți le va aduce jurnalul zilnic. Îți vei da seama ce anume trebuie să urmărești legat de problema sau scopul tău. Poate vrei să găsești idei. Poate vrei să vezi ce te oprește. Poate vrei să vezi cum să faci aceleași lucruri, dar mai repede. Tu alegi. Dar alege ceva și apoi continuă în același fel până când ai un motiv să schimbi.

Nu lăsa ideile doar în cap, e foarte important să le pui pe hârtie, chiar dacă arunci în fiecae zi hârtia.

O mare capcană la care te invit să ai grijă

Într-un alt e-mail o să îți trimit o serie de idei super-interesante aplicabile în practică pe care ar fi extrem de dificil să le constați prin experiență (o să vezi de ce). Dar acum vreau să-ți spun altceva. Faptul că ceva te inspiră nu înseamnă neapărat că o să te ții de treabă.

Nici măcar faptul că tu însuți obții rezultate nu garantează că o să te ții de treabă în continuare.

Ce te ajută este:

Să nu te mire dacă ceva te inspiră, gen:

Dacă te inspiră pe moment e foarte bine.

Dar dacă apoi iar te lenevești, ai uneltele prin care să obții rezutlate de durată.

Dacă nu reușești, mai întreabă-mă.

Cu un SHARE mă ajuți să ofer inspirație mai multor oameni

Articol publicat în categoria:

Leave a Reply

  Subscribe  
Notify of

CADOU: 5 exerciții speciale

Am pregătit pentru tine 5 exerciții pe care le poți învăța fără profesor, prin care poți să-ți crești energia, să-ți întărești imunitatea și să te echilibrezi fizic, emoțional și mental, luând astfel decizii mai bune. Abonează-te la newsletter și le vei primi în primul e-mail, urmate de multe alte informații și resurse utile.

Da, vreau să le încerc!

Subiecte

Recomandări:

Azi nu e nevoie să urci un munte ca să afli unele din cele mai eficiente tehnici de Qigong. Am pregătit 5 exerciții pentru tine pe care le poți practica îndată ce le-ai citit.

Primește exercițiile și alte "secrete" pe e-mail