6 respiratii din cursul meu online

Cursuri și îndrumare în meditație, Qigong și Laya Yoga

Când îți place să practici pentru tine, disciplina apare natural

6 respiratii din cursul meu online

Atentie! Poti sa reglezi calitatea video! Clipurile sunt pe Youtube. Poti alege calitatea video de la acea rotita dintata din dreapta jos. Daca ai o conexiune mai slaba, e posibil sa iti arate clipul la cea mai joasa calitate, chiar daca tu de fapt ai putea sa il vezi la calitatea 720p de exemplu.

Dacă te înscrii vei primi și 2 documente care să-ți permită să ai acces la tehnici chiar și după cele 3 luni în care ai acces “oficial” chiar dacă s-ar întâmpla ceva cu site-ul meu (ceea ce e foarte puțin probabil):
1. Indicațiile pentru ficare tehnică în scris
2. Linkurile către fiecare lecție direct pe Youtube.

Tehnici care se pot face din mers

Fiecare din cele două tehnici e foarte utilă într-o situație specifică.

1. Respiratia pe pasi pentru incarcarea cu energie si esență

Aceasta tehnica se face din mers si e un mod bun de a ne incarca energetic atunci cand mergem printr-un loc incarcat precum un parc dupa ploaie sau o padure, mai ales daca nu avem timp sa practicam sa nu ne simtim inca pregatiti sa incepem practica.

Atentie – poti face aceasta tehnica si atunci cand te indrepti spre serviciu, nu doar in parc. Mai ales daca drumul tau trece pe stradute, printre blocuri unde sunt multi copaci. In aceasta tehnica nu respiram mai profund decat de obicei.

2. Respiratia focului

O tehnica mai “intensa”, care nu e neaparat recomandata pentru oricine sau de facut la oras, dar care poate fi foarte benefica daca este facuta la munte sau intr-un loc curat, pentru deschiderea meridianelor.

Ea nu este recomandata daca ai hipertensiune, posibil si in cazul anumitor probleme de inima, atunci cand ai hernie de disc sau pentru femeile la menstruatie sau in timpul sarcinii. Daca ai dubii, e bine sa te consulti cu un medic sau osteopat.

Tehnici care folosesc ritmul respiratiei

Sunt tehnici care se bazeaza pe ritmul respiratiei, in sensul ca respirăm noramal, nu facem ceva deosebit cu respirația, dar in schimb reglam durata inspiratiei, expiratiei si a apneei (pe plin si pe gol).

3. Respiratia patrata

Ea iti aduce echilibru si calm si te pregateste pentru a face fata mai usor stresului. O practica si unii membri ai trupelor speciale si exista chiar si un fost comandant de Navy SEALs (Mark Divine) care o preda, atat este de importanta.

Aceasta e tehnica pe care eu o practic in general dimineata, inainte sa mananc, fiind una din primele tehnici care m-au ajutat pe mine sa imi creez o rutina de practica de care sa ma tin aproape in fiecare zi, cu placere si cu usurinta.

4. Respiratia tactică sau parasimpatică (4-8)

2 din cele 10 respiratii tibetane

Aceste tehnici pe care le-am invatat de la Adrian Bajenaru si care se regasesc si in cartea lui, Respiratia Primordiala, fac parte dintr-o serie de 10 respiratii si se pot face toate de 7 ori, desi personal prefer sa le fac de 3 ori, momentan. Ele sunt puternice, usor de practicat si se bazeaza de obicei pe asocierea respiratiei cu o miscare a corpului, cu exceptia unora in care modul in care respiri este elementul principal, cum sunt primele doua.

In majoritatea tehnicilor, inspiram pe nas, puternic si expiram pe gura cu sunetul “Hoooooo”. Cu exceptia primei si ultimei tehnici.

Iti atrag atentia ca exista si o tehnica mai simpla inrudita cu prima respiratie, in care respiram doar pe una dintre nari, numita Anulom Vilom:
– pentru energizar sau re-trezirea chefului de viata, putem respira doar pe nara dreapta
– pentru calm si relaxare, calmarea gandurilor agitate, putem respira pe nara stanga.

2. Respiratia revigoranta

Aceasta este tehnica in care retinem aerul cel mai mult, ideal 30 de secunde (daca poti). Ai grija ca, daca faci aceasta tehnica intr-un loc in care este mult mai multa enregie (decat esti tu obisnuit(a)), e posibil sa te ia ameteala. Mie asa mi s-a intamplat la Brasov, cand am practicat la Pietrele lui Solomon, unde nu am putut sa imi tin respiratia atat de mult cat o fac in Bucuresti.

4. Respiratia “Creatorul aurei”

Cu un SHARE mă ajuți să ofer inspirație mai multor oameni

Articol publicat în categoria: Uncategorized

CADOU: 5 exerciții speciale

Am pregătit pentru tine 5 exerciții pe care le poți învăța fără profesor, prin care poți să-ți crești energia, să-ți întărești imunitatea și să te echilibrezi fizic, emoțional și mental, luând astfel decizii mai bune. Abonează-te la newsletter și le vei primi în primul e-mail, urmate de multe alte informații și resurse utile.

Da, vreau să le încerc!

Subiecte abordate

Curs online de Wuji Gong

Vrei sa vezi gratuit prima parte a cursului meu online de Wuji Gong?

Hai sa vorbim putin despre tine si ce probleme iti doresti sa depasesti prin aceste practici. Vom avea o convorbire de 15min. la telefon sau pe Zoom. Iti ofer si cateva solutii practice, apoi iti trimit prima parte din curs. Daca te hotarasti sa te inscrii in 3 zile la cursul complet, vei avea o reducere.

> Mergi la contact

Azi nu e nevoie să urci un munte ca să afli unele din cele mai eficiente tehnici de Qigong. Am pregătit 5 exerciții pentru tine pe care le poți practica îndată ce le-ai citit.

Primește exercițiile și alte "secrete" pe e-mail