Somnul şi regenerarea accelerată

In timpul somnului putem sa ne incarcam si sa ne refacem corpul intr-un mod mai eficient decat prin Qigong si alte practici, dintr-un anumit punct de vedere. Somnul regenereaza esenta corporala (Jing) si ne aduce si energie Qi. Aceasta energie ramane in noi mai mult timp decat cea acumulata prin diferite tehnici si este mai stabila, in cele mai mutle cazuri. Ea ne hraneste organele interne, muschii, oasele si de aceea, ea nu mai poate fi pierduta prin simpla distragere a atentiei sau printr-o emotie puternica (ne latra un caine sau ne certam cu cineva in trafic). Si energia acumulata prin exercitii poate sa ramana incorp, daca stim cum sa o stabilizam in interior corpului si daca suntem echilibrati. De aceea e important ca dupa practica Qigong, sa nu facem imediat dus, sa nu ne agitam, sa nu incepem sa ne gandim la o persoana care ne streseaza, ci sa ramanem cu atentia si in interior, nu doar in exterior. Din pacate, multa lume este prea agitata pentru a putea sa pastreze toata energia acumulata prin practica si, in plus, are anumite portite prin care pierde energia. De aceea un practicant incepator, daca este serios, se va baza in primul rand pe un somn de calitate, precum si pe o alimentatie si hidratare optima, si apoi va incerca sa adune si energie, putin, constant si cu rabdare.

Ce se întâmplă din punct de vedere energetic când dormim?

Poate v-ati intrebat ce se intampla atunci cand dormim profund, fara vise, sau chiar in timp ce visam. Unde ne ducem noi, de fapt? Ce pot să vă spun este că, într-un anumit sens, somnul este timpul în care o parte a conştiinţei noastre se duce în planuri mai înalte pentru lua de acolo informaţie şi a primi soluţii şi inspiraţie, în timp ce Divinitatea ne ajută să ne mai curăţăm de tot ceea ce este rău şi să ne vindecăm, din cauza faptului că pe parcursul zilei, majoritatea oamenilor nu sunt suficient de receptivi faţă de ajutorul divin.

Din punctul de vedere al Medicinei Chineze, noaptea Spiriul Originar se retrage din ochi, unde stă pe parcursul zilei, în ficat. De aceea, e important sa nu mancam prea mult seara şi să nu bem alcool în fiecare seară, chiar dacă este puţin. Am putea sa nu mancam nimic dupa ora 19 – 20, sau sa consumam ceva lejer (un frcut), sau ceva lichid – o supa, un suc de morcovi, un lapte de migdale. Ne mai ajuta sa nu bem foarte multe lichide înainte de culcare. Apa pe care o consumăm în timpul zilei, ar fi bine să o bem dimineata şi la pranz – cu alte cuvinte, inaintea fiecarei mese din timpul zilei. Astfel, nu vom fi nevoiti sa bem multa apa seara. Daca simtim nevoia sa urinam sau chiar ne trezim in timpul noptii, acest lucru tine constiinta oarecum legata de planul acesta si nu reusim sa ne ducem la nivelul cel mai inalt la care ne-am putea duce, ca să ne incarcam energetic si sa primim informatia de care avem nevoie.

Totuşi, persoanele care au probleme mari cu rinichii este bine să bea multă apă seara, chiar dacă se vor trezi de mai multe ori pentru a merge la toaletă, întrucât pentru vindecarea rinichilor în situaţii grave, acesta este sfatul dat şi de medicii chinezi, şi de cei alopaţi.

Cum sa ne odihnim mai bine

Vreau sa vorbesc despre trei aspecte aici:
1) locul, momentul si directia somnului
2) cum adormim mai bine si cum ne incarcam puternic in momentul trezirii
3) ce sa evitam atunci cand incercam sa dormim

Locul, momentul si directia
In primul rand, oricine a mai fost pe la munte si chiar ii place muntele, poate sa constate ca acolo te odihnesti mult mai bine. La munte este mult mai multa enegie, de aceea, nicio noapte petrecuta la munte nu este irosita, indiferent cat ar costa cabana, si nicio zi la munte nu este pierduta, chiar daca stai numai in casa si prietenii tai fumeaza in camera.

In al doilea rand, in casa, este bine ca patul sa fie intr-o zona benefica din casa, care se poate afla prin Feng Shui (facut profesionist, la cel mai inalt nivel). Ce poti sa faci daca nu ai acces la un consultant Feng Shui, este ca, daca simti ca dormi foarte prost, sa muti patul si sa vezi cum te simti. Conteaza enorm de mult in ce zona a casei e patul, atat pentru cariera, cat si pentru sanatate si relatii de toate felurile. De asemenea, patul nu trebuie sa fie pe o zona geopatogena sau negativa din alte considerente. La fel, daca nu ai cum sa iti dai seama, poti sa testezi, sau sa folosesti anumite cristale naturale sau instrumente care pot echilibra locul, cum ar fi o sfera de Shungit sau un dispoztiv Torser.

Directia conteaza si ea, dar nu la fel de mult ca zona casei. Exista patru directii benefice pentru fiecare, in funtie de anul nasterii. Acesta este unul din putinele lucruri care se pot spune doar dupa anul nasterii, fara a sti ziua si ora exacta. Dintre cele patru directii benefice, vom alege directia vindecarii sau a linistii, dar putem alege si directia pentru relatii. Nu vom alege insa directia de unde ne vine cea mai multa energie (numita Sheng Qi) – aceea o vom alege pentru cand stam la birou ziua.

In dormitor nu trebuie sa fie oglinzi si este preferabil sa nu dormim sub o grinda, sub un tavan inclinat sau pe directia usii (dar nu interzis, daca acolo este zona cea mai benefica).

Cum adrmim mai bine si cum ne trezim
Atunci cand ne punem in pat, doua lucruri sunt de un enorm ajutor: auto-tratamentul Reiki sau observarea corpului stand intinsi, fara a ne misca. In orice caz, e important sa nu avem prea multe ganduri agitate si sa nu facem planuri. Daca invatati tehnica de a intra intr-o stare de relaxare si regenerare accelerata, in starea Alpha, puteti face acest lucru cand va culcati.

La trezire, aceeasi tehnica se aplica pentru a pastra cat mai mult timp (cateva zeci de secunde sau cateva minute) starea de vibratie puternica ce poate fi simtita in tot corpul imediat dupa trezire. E nevoie de atentie si disciplina pentru a putea realiza aceasta manevra, dar merita. Nu e bine sa ne sculam brusc si sa incepem sa alergam. Ceea ce putem face este sa mai stam intinsi 10-15 minute, sau sa mergem sa ne clatim gura, sa bem apa si apoi sa ne asezam din nou un pat pentru un sfert de ora.

Ce sa evitam atunci cand ne punem in pat
Daca nu reusim sa adormim, este extrem de important sa evitam sa ne ingrijoram si sa avem multe ganduri agitate – acest lucru se spune ca poate rani energia de tip “Shen” (spirituala). Eu prefer sa ma scol, sa fac o meditatie sau sa ma uit un pic la un serial, si apoi sa ma culc la loc. Uneori se intampla sa fie furtuna afara si sa tune, sau sa bata vantul si sa zgaltaie toate geanurile. La fel, chiar daca nu reusim sa dormim, e important nici sa nu devenim nerabdatori. Cand este furtuna afara, de fapt te incarci mult mai puternic cu energie, si stiu acest lucru de la oameni care se ocupa de fizica. Atmosfera, mai ales dupa ploaie, devine mai conductoare pentru energie si electricitate. Dupa care, a doua zi dimineata, daca mergem in parc si practicam diferite exercitii, din nou ne vom putea incarca mult mai bine cu energie si esenta.

Trebuie să ascultăm Liniştea, chiar dacă nimic nu ne vorbeşte şi nimic nu ne răspunde, chiar dacă totul în noi pare stupid şi inert. Liniştea dă întotdeauna roade, dar fructele ei deseori apar în afara perioadelor noastre de linişte, în cele mai neaşteptate momente.

- The Opening of the Way
de Isha Shwaller de Lubicz

Categorii:

Categorii speciale:

Articole pentu practicanţi

Articole despre remedii tradiţionale