• Home
  • Cursuri şi exersări
  • Consiliere
  • Astrologia Chineză BaZi
  • Terapie
  • Articole | Resurse
  • Despre mine
  • Contact
  • Web Design - Dan Mihăescu | VEZI PORTOFOLIUL MEU

    

    Cadou PDF: Află cum cum poţi să te odihneşti mai bine şi ai armonie în relaţii folosind direcţiile din Feng Shui

    Primeste-l prin newsletter alaturi de alte bunatati

    Cursuri de Tai Chi şi seria de mişcări Wuji Gong, creată de fondatorul Tai Chi-ului special pentru cultivarea energiei interne

    Practicat în toate colţurile lumii, Tai Chi-ul a început ca o artă marţială în adevăratul sens al cuvântului, dar a fost apoi transformat într-un exerciţiu pentru sănătate şi echilibru. Orice formă de Tai Chi mişcă energia. Când practici Tai Chi respiri mai profund, îţi corelezi mişcarea cu respiraţia şi înveţi să te relaxezi tot mai mult. Îţi îmbunătăţeşti în acelaşti timp echilibrul şi coordonarea şi înveţi mai multe despre corpul tău. Dar nu toate formele de Tai Chi au acelaşi efect şi unele se învaţă mult mai greu decât altele.

    Eu am început să predau acum 10 ani o formă de bază de Tai Chi pentru sănătate care făcea parte din sistemul Universal Healing Tao, care se spune că era o formă de bază practicată în interiorul familiei Yang, pentru cultivarea energiei interne, ca bază pentru celelalte mişcări de luptă. În varianta de luptă a Tai Chi-ului, deşi obţii beneficii pentru sănătate, mişcările nu au fost create special ca să vindece organele interne. În schimb, varianta aceasta – da. Ea se numeşte Tai Chi Chi Kung 13 forme. Dacă vreţi neapărat să practicaţi ceva care seamănă cu o artă marţială, aceasta este forma pe care v-o recomand. Există stiluri de Tai Chi care seamănă mai mult cu o artă marţială, dar şi acelea doar seamănă. Profesorul cu care am studiat stilul vechi marţial spunea că aproape niciuna nu se poate aplica realmente în luptă. Şi întrucât toate sunt bune pentru sănătate, această formă pe care v-o propun este una din cele mai uşor de învăţat şi nu are mişcări în plus care să nu adauge nimic sănătăţii organelor interne, ci doar să imite o lovitură de pumn sau de picior.

    În ultima vreme însă, predau mai ales cealaltă serie de mişcări pe care fondatorul Tai Chi-ului a creat-o, care este concepută special pentru lucrul cu energia internă (nu proiectarea energiei în exterior pentru luptă), numită Wuji Gong. Eu vă recomand să începeţi cu aceasta, despre care puteţi citi aici, şi să judecaţi voi înşivă după cum vă simţiţi după practicarea ei. Chiar dacă se numeşte „Wuji Gong”, dacă vă interesează sănătatea, Wuji Gong este mai „Tai Chi” decât Tai Chi-ul, pentru că este creat chiar de fondatorul acestuia, în timp ce majoritatea stilurilor de Tai Chi pe care le vedeţi azi au fost modificate de diferiţi profesori şi nu mai seamănă cu ce era la origine. Au fost 2 mari şcoli – stilul Yang şi stilul Chen, dar din câte am înţeles, nici măcar descendenţii actuali ai acestor familii nu mai predau (publicului larg) variantele autentice. Stilul Wu a fost mai puţin modificat întrucât este mai puţin cunoscut. La Wuji Gong însă, nu a avut cine şi ce să modifice întrucât nimeni nu ştia că există până în 1950, în afara unui grup foarte restrâns de practicanţi.

    Întrucât aţi căutat un articol despre Tai Chi, nu despre Wuji Gong, mai departe puteţi afla despre:
    – acea formă scurtă practicată în sânul familiei Yang, Tai Chi Chi Kung 13 forme
    – despre stilul marţial de Tai Chi (cu link către un articol dedicat)

    Tai Chi Chi Kung este o serie de 13 mişcări care se execută în toate cele 4 direcţii. Avantajul ei este că se învaţă foarte repede faţă de alte stiluri de Tai Chi şi mai ales, faptul că a fost creată special pentru sănătate. Avantajul ei faţă de Qigong-ul static este că ne ajută să mişcăm energia cu mai multă putere prin corp şi de asemenea, să ne liniştim mintea şi să ne eliberăm respiraţia. Este un ajutor preţios alături de alte forme de cultivare a sănătăţii.

    Te ajută mai ales dacă vrei să îţi pui în mişcare energia şi să depăşeşti diferite probleme care au legătură cu stagnarea energiei: dureri, umflături la genunchi, ficatul mărit, etc. Când practicăm, putem accentul pe respiraţia profundă şi mişcarea corpului ca pe un întreg. Această formă de mişcare ne învaţă să avem răbdare şi chair îmbunătăţeşte răbdarea, acesta fiind un mare avantaj pentru omul agitat de la oraş. În Tai Chi, corpul, mintea şi inima devin una.

    Beneficiile sale sunt multiple şi ele vin de la sine prin simpla practicare a exerciţiului, fără să trebuiască să ne străduim să ne relaxăm sau să respirăm mai profund. Personal consider că orice abilitate pe care o căutăm precum abilitatea de a intra rapid într-o stare de relaxare se poate dobândi în felul următor:
    – 50% prin Qigong, meditaţie şi observarea stării interioare pe parcursul zilei
    – 50% prin practicarea unei forme de mişcare energetică, cum ar fi Tai Chi, Pase Magice, Wuji Gong, Hatha Yoga, etc.

    Atunci când folosim metoda a doua (practicarea unei forme dinamice de exersare), începem să simţim aceste calităţi în interiorul nostru, şi este mai uşor să le căutăm apoi, pe fiecare pe rând, prin practici de alt tip. Printre calităţile care se dezvoltă enumăr câteva, putând fi ţinute minte mai bine prin acronimul FeLinaR (unde R reprezintă trei abilităţi):
    – Focus
    – Linişte
    – Relaxare
    – Respiraţie profundă şi uşoară
    – Răbdarea se dezvoltă de la sine
    – În plus, ne devoltă coordonarea, mişcările fiind complexe şi solicitând ambele emisfere cerebrale
    – Duce la îmbunătăţirea echilibrului fizic, ceea ce duce la echilibru interior energetic, emoţional şi mental

    Un scurt videoclip cu Andrew Fretwell, instructor senior în sistemul Universal Healing Tao, demonstrând forma:

    Îţi propun să înveţi întâi Wuji Gong şi apoi Tai Chi

    Cum spuneam, o formă şi mai rapid de învăţat, cu efecte chiar mai puternice pentru sănătate, este Wuji Gong, o formă de Qigong dinamic similară cu Tai Chi-ul, care se învaţă într-o singură sesiune. Pentru Tai Chi, e nevoie de minimum 5, dacă nu 10 sesiuni în condiţiile în care elevul practică şi acasă.

    Despre arta marţială Tai Chi Chuan

    După cum vedeţi, până acum nu m-am referit la Tai Chi Chuan (unde Chuan înseamnă artă marţială sau pumn), ci am folosit denumirea Tai Chi Chi Kung. Eu am învăţat şi practic şi vechea artă marţială Tai Chi Chuan (sau Tai Ji Quan), care este efectiv un stil de luptă care însă nu foloseşte deloc forţa şi se bazează pe două principii: devierea energiei adversarului şi emisia de energie. Este un stil de luptă „intern” (se bazează pe preluarea energiei adversarului sau folosirea ei împotriva lui, şi pe lovituri în care puterea vine din faptul că emiţi energie, nu din forţa musculară). Pentru a executa corect şi eficient mişcările, indiferent de viteză, trebuie să le facem într-o stare de relaxare, folosind corpul ca pe un întreg.

    Tocmai pentru că totul se bazează pe curgerea energiei, lumea a transformat acest stil de luptă într-un exerciţiu pentru sănătate. Adică în multe şcoli nu se mai practică lovituri şi blocaje sau exerciţii cu un partener, ci doar o suită de mişcări executate lent, folosind respiraţia profundă, care sunt de fapt un Qigong în mişcare. Aceste suite de mişcări care seamănă cu un Kata se numesc Taolu.

    În 95% din şcolile din lume se predau variante ne-marţiale, adaptate fie pentru sănătate, fie pentru competiţie. Ambele sunt bune pentru sănătate. Dar formele de competiţie încearcă să imite arta marţială, fără a putea fi vreodată aplicate în luptă fiindcă sunt truncheate, adaptate pentru spectacol.
    La origini, Tai Chi-ul este o artă marţială care ne învaţă să răspundem forţei prin relaxare.

    Forma tradiţională de Tai Chi Chuan este frumoasă, dar este mai grea. V-o recomand dacă vreţi să învăţaţi mai mult despre corpul vostru şi cum să întâmpinaţi forţa prin relaxare. Vă propun să vă învăţ întâi o formă de mişcare terapeutică prin care să vă încărcaţi puternic cu energie, timp în care vă pot arăta pe scurt şi mişcările de bază din Tai Chi. Apoi dacă vreţi vă pot trimite la profesorul care m-a învăţat pe mine care vă poate arăta partea marţială şi cum se poate emite energia. Când înveţi forma marţială, înveţi să aplici fiecare mişcare cu un partener. De aceea în locul formelor de competiţie complicate, prefer forma veche, tradiţională, care este frumoasă, este fluidă şi în plus, chiar te învaţă să te relaxezi pentru că altfel nu îţi ieş mişcările. Mai multe despre Taijiquan ca stil de luptă aici.

    Trebuie să ascultăm Liniştea, chiar dacă nimic nu ne vorbeşte şi nimic nu ne răspunde, chiar dacă totul în noi pare stupid şi inert. Liniştea dă întotdeauna roade, dar fructele ei deseori apar în afara perioadelor noastre de linişte, în cele mai neaşteptate momente.

    - The Opening of the Way
    de Isha Shwaller de Lubicz

    Categorii:

    Categorii speciale:

    Articole pentu practicanţi

    Articole despre remedii tradiţionale